Čím nahradit oblíbené pochoutky při hubnutí?

Certifikovaná odbornice na výživu Simona Ulrichová odhaluje 5 zdravějších alternativ vašich oblíbených jídel.

Mnoho lidí si myslí, že se při hubnutí musí vzdát svých oblíbených jídel, ale není tomu tak. Nemusíte je ze svého jídelníčku nadobro vyškrtnout – stačí je nahradit zdravějšími alternativami. Představme si jich 5.

Pizza

Pravděpodobně oblíbené rychlé občerstvení mnoha Slováků a Čechů. Přiznám se, že mám také chuť na pizzu, ale vím, že to pro mě není nejzdravější jídlo (zvlášť teď v těhotenství). Proto jsem si zvykl připravovat k němu zdravější alternativu. Místo klasického moučného těsta na pizzu používám květák. Je téměř bez chuti, takže záleží jen na vás, jakými bylinkami a kořením ji ochutíte. Kromě toho tento krok ubírá množství sacharidů a přidává vlákninu.

Doplňte ji kvalitní šunkou (nebo kuřecím masem), zeleninou a sýrem a pizza je hotová. Skvělý recept na květákovou pizzu najdete také v naší kuchařce na straně 81.

Pudink

Pudinkový prášek je nejen plný umělých barviv, ale také prázdných kalorií. Co takhle nahradit ho chia pudinkem? Tento je stejně chutný a hlavně zdravý, protože chia semínka mají mnoho prospěšných účinků na naše zdraví. Jsou bohatým zdrojem vlákniny, bílkovin, minerálů, vápníku, antioxidantů a omega-3 mastných kyselin.

Na tomto pudinku se mi nejvíc líbí jeho příprava, která zabere jen pár minut. Myslím, že to každý ocení. Jednoduše smíchejte chia semínka s mlékem podle vlastního výběru, dejte do lednice a za několik hodin můžete jíst. Pudink si obvykle připravím večer, dám ho přes noc do lednice a ráno mám hotovou snídani. Ráno přidám čerstvé ovoce a ořechy a mám hotovo. Rychlá a výživná snídaně je na světě. Tento chia pudink si můžete vzít s sebou do práce nebo do školy místo nezdravé bagety nebo pečiva.

Sladkosti

Máte rádi sladkosti? Pokud jste odpověděli „ano“, můžeme si podat ruce, protože miluji sladkosti. Klasické čokolády plné cukrů nahrazuji kvalitní hořkou čokoládou.

Svou chuť na sladké můžete uspokojit také ovocem – buď čerstvým, nebo ve formě smoothie, případně ořechy. Ty obsahují zdravé tuky, bílkoviny, vlákninu a omega-3 mastné kyseliny, které jsou nezbytné pro zdraví našeho mozku. Ořechy mohou nejen nahradit nezdravé sladkosti, ale také vás zasytí. Zde je třeba poznamenat, že není vhodné sníst celý balíček ořechů najednou, ale za přiměřené množství se považuje hrst ořechů.

Sůl

Neumím si představit vaření bez soli, ale z pozorování svého okolí vím, že to lidé se solí přehánějí. A hodně soli škodí zdraví. Zadržuje vodu v těle a může způsobit zvýšení krevního tlaku. Čím ho tedy nahradit? Bylinky. Existuje velké množství bylinek, které si můžete koupit v obchodě s potravinami. Výborně dochutí zeleninu nebo maso, a tím můžeme omezit množství soli. Zeleninový vývar NutriFood je také vhodnou alternativou soli.

Obiloviny

Obiloviny jsou pro mnoho lidí velmi oblíbenou snídaní. Mnozí z nás nevědí, že jsou plné cukru a nezdravých tuků. Proto víme, jak si připravit vločky doma, a budete k tomu potřebovat jen pár ingrediencí: ovesné vločky, ořechy a med (můžete přidat i sušené ovoce nebo semínka). Smíchejte suché ingredience, dejte na plech vyložený pečicím papírem, pokapejte medem a dejte péct do trouby na nižší stupeň (já jsem dala 140). Občas je promíchejte a po dokončení by měly mít zlatavou barvu a být křupavé. Nakonec přidám sušené ovoce a nechám vychladnout v troubě. Doporučuji skladovat ve skleněné nádobě, která je vzduchotěsná.

Bonus – slazené nápoje

Pití čisté vody je důležité. Všichni to víme. Ale co když dostaneme chuť na sladký nápoj? V tomto případě jsem sáhla po Nutrifood Fruit Drink, který se vyrábí ve čtyřech příchutích – lesní ovoce (moje oblíbená), černý rybíz, pomeranč a exotický. Jednoduše rozmíchám lžičku výrobku ve vodě, přidám led (a v létě čerstvou mátu nebo meduňku) a moje touha po slazeném nápoji je uspokojena.

Doufám, že jste se trochu inspirovali a zjistili, že nemusíte vyřazovat potraviny ze svého jídelníčku, ale můžete je jen nahradit.

Simona Ulrichová, poradkyně NUTRI FOOD PLAN

Sociální média

Nejoblíbenější články

NEWSLETTER

Nenechte si ujít exkluzivní přístup k novinkám, soutěžím nebo propagačním akcím. Přihlaste se!