Světový den zdraví: odpovězte upřímně na jednu otázku

Ten den je opět tady. Den, který se koná každý rok, a den, kdy bychom se měli alespoň na chvíli zamyslet a trochu se zamyslet nad tím nejdůležitějším, co máme – nad zdravím.

Zdraví je tu pro nás každý den, pomáhá nám fungovat a žít, a přesto je to tak křehký pojem, který může být ve vteřině pryč. Proto je již 71 let sedmý duben Světovým dnem zdraví, který vyhlásila WHO a který se pravidelně koná na památku jejího vzniku v roce 1948.

Přemýšlejte, ne zítra, ne dnes večer, až budete doma, ale přemýšlejte právě teď: děláte pro své zdraví opravdu to nejlepší?

VĚDĚLI JSTE, ŽE…

…podle WHO jsou kardiovaskulární onemocnění nejčastější příčinou úmrtí na světě? Že by změna klimatu mohla v letech 2030 až 2050 zajistit nárůst počtu úmrtí až o 250 000 ročně? Že většina světové populace žije v zemích, kde obezita zabíjí, a ne v zemích s podváhou? Podle nejnovějších výzkumů mělo v roce 2016 nadváhu až 39 % populace, což je téměř neuvěřitelná polovina? Pokud vás tyto skutečnosti znepokojují stejně jako nás, čtěte dále.

NEVIDĚT OBEZITU JEN OČIMA.

Smutnou a děsivou skutečností je, že si můžete ničit zdraví každý den, v podstatě každé 2 až 3 hodiny, a ani o tom nemusíte vědět. Tuny bílého pečiva k snídani, tučné smažené obědy, polotovary k večeři nebo slazené nápoje – to vše se promítá do běžných stravovacích návyků dnešního člověka.

V současné době můžeme právem říci, že obezita je také vnímána jako globální pandemie.

„U lidí s chronickým onemocněním ledvin je obezita často spojena s metabolickým syndromem, současnou dyslipidémií, inzulinovou rezistencí a hypertenzí. Žádný dostupný experimentální ani klinický výzkum však neprokázal změněnou roli tukové tkáně u pacientů se selháním ledvin, včetně změn na buněčné úrovni,“. vysvětluje Vladimír Teplan, obezitolog, nefrolog a odborný garant výživových a hubnoucích programů NUTRI FOOD PLAN. Z toho vyplývá, že ačkoli se mnoho lidí zabývá tím, jak zhubnout, jak držet stanovený jídelníček, jak dostat své tělo do formy, zapomínají, že kromě vzhledu může být výrazně poškozeno i zdraví. Tuková tkáň je největší endokrinní žlázou v těle obézních pacientů s onemocněním ledvin,“ říká doktor Teplan.

Skrytý strašák

Obézní člověk o sobě přemýšlí především z hlediska vzhledu, což je samozřejmě normální. Ke vzhledu se však přidávají zdravotní problémy, které člověku mnohokrát naštěstí otevřou oči. Na světě je však stále mnoho lidí, jejichž obezita není spojena prakticky s žádnými zdravotními problémy, což je v konečném důsledku největší zlo. Kromě srdce a cév může obezita ničit také kosti a nervový systém.

DVA VELKÉ VYKŘIČNÍKY!!

Asi už tušíte, že orgány, které jsou nejvíce ohroženy obezitou, jsou srdce, cévy a mozek. Již mnoho studií prokázalo přímou souvislost mezi indexem tělesné hmotnosti (BMI) a infarktem myokardu . BMI je index tělesné hmotnosti, který se používá k určení zdravotního rizika obezity. Obecně platí, že čím vyšší je index, tím vyšší je pravděpodobnost infarktu. Dalším velmi důležitým ukazatelem, pravděpodobně ještě důležitějším, je poměr pasu a boků neboli WHR, který může také jasně ukázat proporční problémy vašeho těla, tj. kde se tuk ukládá výrazněji.

Obezita je po hypertenzi(vysokém krevním tlaku) a cukrovce jedním z hlavních rizikových faktorů mrtvice. Studie Stroke Prevention inYoung Adults probíhala ve třech obdobích v letech 1992-2008. Jejím cílem bylo sledovat mrtvici u osob ve věku 15-49 let. Do sledování bylo zařazeno 1201 osob s cévní mozkovou příhodou a 1154 osob, které byly v kontrolní skupině. Obecně je třeba zdůraznit, že ačkoli pacienti s cévní mozkovou příhodou byli starší, více kouřili, měli vyšší výskyt hypertenze a diabetes mellitus 2. typ, měli také vyšší BMI. Tato rozsáhlá studie vyústila v závěr, že je třeba vyhledávat mladé lidi s rizikovými faktory pro cévní mozkovou příhodu, zejména s obezitou se všemi riziky.

JAK SE BRÁNIT

Ne, nechtěli jsme vás tímto článkem vyděsit, a i když byste měli na své zdraví myslet jako na prioritu každý den, kdy, když ne dnes, je ten nejlepší a zároveň tak symbolický okamžik pro změnu životního stylu, pro nový „zdravotní“ začátek?

Strava, cvičení, spánek, pitný režim, ale někdy také odborný dohled.

Toto jsou 4 + 1 základní kroky, bez kterých to prostě nejde. Protože se společnost NUTRI FOOD PLAN specializuje na zdravé potraviny pro hubnutí , nechte si od nás poradit. Kvalitní ovesná kaše plná vlákniny ráno na podporu střev, hlavní jídlo jako těstoviny nebo palačinky se speciálními nutričními hodnotami k obědu dodají potřebnou sílu a energii. zdravá výživná polévka k večeři, obměkčí vaše chuťové pohárky natolik, že už nebudete muset jíst žádné chipsy, pokud to nebudou také ty naše zdravé bílkovinné. A samozřejmě pro ty, kteří mají problém zejména se sladkostmi, jsou tu také různé sladké dobroty. Přidejte k tomu sklenici čisté vody v dostatečném množství, pravidelný pohyb na čerstvém vzduchu podle svých možností a nový životní styl se brzy pozitivně projeví i na vašem zdraví. Samozřejmě, že kromě zdravých nutričně vyvážených potravin MRP NutriFood nesmíte zapomínat na zdravé stravování po dietě, ale to vše vás naučí naše odbornice. výživoví poradci . Kromě toho, že s vámi projdou celým procesem hubnutí, vám také sestaví dietní plán na míru a poradí vám, jak se chovat v novém těle, abyste nespadli zpět do starého.

Doufáme, že jsme vám alespoň trochu objasnili, co je vlastně hlavní hrozbou obezity, a že si příští rok na Světový den zdraví budete moci říct, že svému zdraví dáte opravdu jen to nejlepší.

Sociální média

Nejoblíbenější články

NEWSLETTER

Nenechte si ujít exkluzivní přístup k novinkám, soutěžím nebo propagačním akcím. Přihlaste se!