Cvičení s naší poradkyní Simone! 10 cvičení, která můžete provádět i během běžného dne

Léto už sice pomalu končí, ale stále je to nejlepší období pro fyzickou aktivitu. Jaká cvičení doporučují naši poradci? Nebojte se, zvládnete je také!

V zimě je pro nás obtížné udržet se v TOP kondici. Je to způsobeno tím, že jíme těžší jídlo, které je energeticky náročnější, a také pohyb na čerstvém vzduchu je omezený. V létě je efektivní jízda na kole a bruslích. Tím zabijete dvě mouchy jednou ranou: pohyb na čerstvém vzduchu a v přírodě prospěje nejen vašemu tělu, ale i psychice. Zeptali jsme se našeho odborníka na výživu na zdravé a FIT tipy a triky. Bc. Simona Žáčková.

Lidé jsou často zaneprázdnění a v létě unavení. Jak bojovat s letní únavou a jak se přinutit ke cvičení?
Jak jsem již zmínil, doporučuji cvičit buď ráno, nebo večer. Možná to zní divně, ale čím více cvičíte, tím více energie máte. Mohu vám to potvrdit, protože to na sobě pozoruji. A jak se donutit ke cvičení? Jakmile přijdu do práce, převléknu se do sportovního oblečení, i když jdu cvičit později. Osobně by mi bylo líto, kdybych si poté svlékl čisté sportovní oblečení, aniž bych si zacvičil. Pomáhá také sledovat váš pokrok. To mě motivuje na 1000 %! Než jsem začala cvičit, vyfotila jsem se ze všech možných úhlů, a když po několika měsících porovnám své současné fotografie, vidím na svém těle změny. Také mě motivuje, když za pár dní udělám 15 kliků místo 10.

Přečtěte si také: Bez jakých 5 věcí si naše výživová poradkyně Simona Záčková nedokáže představit svůj týden? Nechte se inspirovat !

Kdy je důležité a nejefektivnější cvičit během dne?
Stejně jako v případě stravy jsme všichni individuální bytosti a to, co vyhovuje mně, nemusí vyhovovat jinému a naopak. Někdo rád cvičí ráno, někdo večer, někdo na lačno a někdo s plným žaludkem. Zde je třeba postupovat metodou pokus-omyl a zjistit, co klientovi nejlépe vyhovuje.
Mně osobně se nejlépe cvičí ráno, protože mě to probudí a dodá mi to energii na celý den. Asi proto taky nemusím ráno pít kávu :).

Kdy je pro lidi náročnější udržovat se v kondici? V létě nebo v zimě?
Osobně jsem si všiml, že v mé oblasti je to hlavně v zimě. V té době je člověk jakoby ztuhlý, hibernovaný a nechce se mu nic dělat. Je šťastný, když přijde domů do tepla a nemusí už nikam chodit.

10 FIT cviků od naší konzultantky Simonky, které vás udrží v TOP formě:

  • dřepy s výskokem – chodidla na šířku ramen, špičky mírně vytočené a rovná záda.
  • Sumo dřepy – nohy rozkročené více než na šířku ramen, záda natažená.

https://www.instagram.com/p/CEBcw7DHkMW/embed/captioned/?cr=1&v=12&wp=540&rd=https%3A%2F%2Fnutrifood.company&rp=%2Fblog%2Fpost%2Fzacvicte-si-s-nasimi-poradkynami-10-cvikov-ktore-zvladnete-aj-pocas-bezneho-dna#%7B%22ci%22%3A0%2C%22os%22%3A1182.2999999523163%2C%22ls%22%3A856.6999999880791%2C%22le%22%3A1121.3999999761581%7D

  • výpady vpřed – střídavé nohy, rovná záda.
  • břicho – pokrčené nohy, mírně zvednutá záda, abyste cítili, jak břicho pracuje, a ruce se snaží uchopit chodidla (směrem do strany).
  • břicho – sednu si na gauč, lavičku nebo i na zem, chytnu se rukama za záda a udělám pohyb podobný klikům – natáhnu nohy k zemi, záda jdou k zemi a pak zvednu nohy směrem k břichu.

https://www.instagram.com/p/CEBGDB8p8MI/embed/?cr=1&v=12&wp=540&rd=https%3A%2F%2Fnutrifood.company&rp=%2Fblog%2Fpost%2Fzacvicte-si-s-nasimi-poradkynami-10-cvikov-ktore-zvladnete-aj-pocas-bezneho-dna#%7B%22ci%22%3A1%2C%22os%22%3A1184.699999988079%2C%22ls%22%3A856.6999999880791%2C%22le%22%3A1121.3999999761581%7D

  • ramena – vezmu si gumičku (nebo ručník, pokud ho doma nemáte) a přitáhnu si ji k bradě. Lokty jdou nahoru a nezapomínám na protažení zad.
  • bicepsy – také se přiblížím ke gumě a zvedám paže zespodu směrem k hrudníku, lokty zůstávají na místě, záda jsou natažená.
  • záda – v mírném předklonu se přiblížím ke cvičební gumě, uchopím ji oběma rukama a přitáhnu ji k sobě. Lokty tlačím vedle těla (ne od těla!).
  • horolezci – postavím se do pozice planku resp. jako byste cvičili kliky a střídavě přitahovali nohy k hrudníku.
  • Anglické výpady – vyskočím nahoru (ruce nahoru) a ihned klesnu do pozice prkna. Pokud se na to cítíte, klidně klikněte, ale není to podmínkou. Z kliku (nebo prkna, podle toho, co si vyberete) se vraťte do výpadu a opakujte.

BC. SIMONA ŽÁČKOVÁ


Poradenské centrum NUTRI FOOD PLAN v Bratislavě – Novém Městě a poradenské centrum NUTRI FOOD PLAN v Senci
Jaké cviky jsou nejúčinnější při hubnutí?
Neexistuje pro to jedno konkrétní cvičení, ale jejich kombinace. Jedná se o správně vyváženou stravu v kombinaci s pravidelným cvičením, které zahrnuje kardio i silový trénink. Proto vám přináším svůj výběr cviků FIT, které můžete provádět i vy!

Sociální média

Nejoblíbenější články

NEWSLETTER

Nenechte si ujít exkluzivní přístup k novinkám, soutěžím nebo propagačním akcím. Přihlaste se!