Jak se udržet v kondici během slunečných dnů?

Léto je téměř u konce, ale to neznamená, že je konec. Jak se udržet v kondici během posledních letních dnů? Odpověď na tuto otázku pro vás připravila naše konzultantka ze Stupavy Nicole Hlávková.

Nejlepší čas pro cvičení závisí především na vašem denním rozvrhu a načasování. V dnešní době si navíc málokdo může dovolit ten luxus, aby si vybral přesnou hodinu, kdy bude cvičit.

,,Ja já osobně jsem chodil dvakrát týdně cvičit s trenérem v šest hodin ráno. Tak tomu bylo již několik let. Když ráno absolvuju tréninkovou jednotku, zbytek dne mám volno, soustředím se na svou práci a koníčky. Zároveň vám zaručuji, že svůj cíl splním tím, že si zacvičím ráno, protože po dlouhém dni v práci je snazší najít si výmluvu, proč cvičení vynechat. To jsou jednoduché a logické důvody pro pracujícího člověka.“ říká naše nutriční specialistka Nicole Hlávková.

Tělo je odpočinuté, svěží a připravené vydat ráno energii. Fyzická aktivita vás probudí nejen fyzicky, ale i psychicky, nemluvě o zvýšení hladiny adrenalinu. Při ranním tréninku si také začnete dávat větší pozor na to, co jíte.

Delší den díky běhu

Pohyb a cvičení jsou ideální v každém ročním období, ale zejména nyní si lidé začínají uvědomovat, že i když přišlo léto, naše těla jsou stále v zimní náladě. Co s tím? „Jediné, co by nám pomohlo, je drastická dieta s celodenním cvičením, ale to bychom se velmi rychle zhroutili,“ pokračuje Nicole. „Naše tělo není zvyklé na pohyb, v extrémním tempu by se zbláznilo. Důležitý je nejen pohyb, ale také správné stravování. Vzhledem k tomu, že už začaly teplé letní dny, je to dobré jak pro nás, tak pro naši peněženku.“

Jak říká, nyní nemusíme platit za drahá fitness centra, pokud chceme shodit nějaké to kilo navíc. Například místo dlouhého lenošení si můžeme trochu zaběhat. Počasí nám přeje, nemusíme nic platit, a i když ranní běh zní jako totální utrpení, den se bude zdát delší. Navíc budeme mít lepší náladu, nebudeme unavení.

Plavání nebo bruslení

První sport, který vás napadne, je plavání, protože se dá provozovat ve vodě. Bazény, jezera a moře nabízejí nejen pasivní relaxaci a zavlažování, ale pro ty, kteří mají motivaci zhubnout, jsou také skvělou příležitostí k poctivému tréninku. Plavání je jedním ze sportů, při kterém se rovnoměrně zapojují všechny svalové skupiny a procvičuje se celé tělo. Působí také preventivně, správné dýchání zlepšuje kapacitu plic, zmírňuje stres a únavu.

Pobyt ve vodě prospívá imunitnímu systému a nezatěžuje klouby. Tento sport může provozovat téměř každý bez ohledu na věk, zdravotní stav nebo výkonnost. Plavání je považováno za účinný kardio trénink a může vám pomoci zhubnout.

Dalšími letními sporty, které nejsou tak nákladné, může být bruslení, které má Nicole nejraději. ,,Večer místo sledování televize nebo drbání s kamarádkou, nebo u chlapů spíš posezení u piva a sledování fotbalu, si vezměte brusle, zavolejte kamarádovi a popovídejte si s ním tímto stylem. Trasa, kterou si vybereme, nám nebude připadat tak dlouhá a jako bonus si také trochu zacvičíme.,“ uzavírá.

Sociální média

Nejoblíbenější články

NEWSLETTER

Nenechte si ujít exkluzivní přístup k novinkám, soutěžím nebo propagačním akcím. Přihlaste se!